sunnuntai 13. toukokuuta 2018

Valmis artesaanityö












Työ oli viimein saatu päätökseen ja olen tyytyväinen. Osasin haastaa itseäni tekemällä itselleni vierailla työtavoilla ja asioita, joita aikaisemmin ei ole vielä tullut tehtyä. Esimerkiksi en ole aikaisemmin itse luonut avaruusmaista kuosia ja vuorillinen kevytkorsetti oli minulle uutta. Muutama haastava kangaskin tuli käsiteltyä. Kokonaisuus edustaa hyvin minua ja minun räväkkää tyyliäni, vaikka goottityylit eivät varsinaisesti edes olleet tuttuja. Kyllähän sitä gootin tunnistaa, mutta goottityyppiä ei välttämättä ilman tietoa tunnista. Itselleni rock/punk tyyli on tutumpi aihe. 

Mielestäni kokonaisuus sopii hyvin aiheisiini ja on todella muunneltavissa, joka olikin kokonaisuuden tarkoitus. Se sopii niin festareille, juhliin tai ihan vain arkeen. Työn laatu oli mielestäni hyvää tai ehkä jopa parempaa kuin ennen. Toki ne miljoonat pienet mokat ja huolimattomuudet saisivat jäädä pois, ettei purkamista läheskään tulisi. Osasin mielestäni aikatauluttaa hyvin tekemiseni, koska olin oppinut, ettei väsyneenä ihan viime hetkille tekeminen ole minun kohdallani kovinkaan viisasta. 

Tästä syystä tein heti alussa tehokkaasti ja pitkiä päiviä, koska tiesin loppupuolella minulle tulevan se väsymys ja epätoivo. Näin sain varattua virheille aikaa, jos niitä eteen tulisi ja tulihan niitäkin. Pysyin silti aikataulussani ja välillä sai jopa miettiä, mitä tekisi vielä lisää, jos aikaa jää. Sovitusmallinikin piti asuista. Hänestä ne olivat ihanat päällä. Etenkin kevytkorsetti, koska se oli tukeva, mutta ei puristanut. Se ei myöskään hiostanut tai painanut mistään. Osasi kuvitella itselleen, vaikka ei sellaista edes osaisi niinkään pitää. Kaikin puolin tämä työ oli onnistunut ja voin jopa olla ylpeä siitä, vaikka epävarmuus minussa silti asustelikin. Arvioinnissa se sitten nähdään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti